لوازم لوکس خانه

آشنای بالوازم دکوری منزل

لوازم لوکس خانه

آشنای بالوازم دکوری منزل

  • ۰
  • ۰

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال تمرکز خاصی بر روی استفاده بهینه از فضای منزل را دارد و در این سبک دکوراسیون نظم و ترتیب خاصی در چیدمان وسایل به چشم خواهد خورد . رسیدن به کیفیت های بنیادی و سادگی از مهم ترین مشخصه های سبک طراحی مینیمال میباشد. با سایت لوکسانه همراه باشید  .اگر ترجیح می دهید برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل تان از لوازم و چیدمان های ساده استفاده کنید انتخاب سبک مینیمال می تواند برای شما ایده خیلی خوبی باشد .

در دکوراسیون داخلی پذیرایی مینیمال باید همه وسایل ساده باشند و تجملی در وسایل منزل به چشم نخورد. طرفداران سبک مینیمال به نور اهمیت زیادی می دهند و چراغ های خانه ها با سبک مینیمال اغلب با اشکال هندسی خاص انتخاب می شوند.

 

در حقیقت، مینیمالیسم یک جنبش هنری و طراحی گسترده میباشد که شروع آن به قرن بیستم میلادی بر می‌گردد. مینیمالیسم به عنوان یک مفهوم، نه تنها در معماری، بلکه در زمینه‌های دیگر هنر و طراحی و حتی شیوه زندگی، معنا و کاربرد فراوانی را به همراه دارد . مینیمالیسم، به عنوان یک جنبش، در دنیای هنر بوجود آمده است. این اصطلاح در سال 1965 میلادی توسط فیلسوف بریتانیایی ریچارد وولهایم استفاده شد و بعدها به واژه و اصطلاحی رایج و همه گیر تبدیل شده.

سبک اتاق خواب مینیمال

خب از اتاق خواب شروع می‌کنیم. هر چند بررسی یک اتاق خواب مینیمال را به صورت جزیی و کامل در قالب یک مقاله مجزا  و کامل بیان خواهیم کرد، اما شرح کلی از یک اتاق خواب مینیمال را برایتان آماده می‌کنیم. اتاق خواب ساده و در اصطلاح مینیمال چه ویژگی‌های باید داشته باشد تا بتوان از آن در دکوراسیون مینیمال دفاع کرد و حتی آن را چهارچوبی برای تعیین ساختار طراحی‌های بعد از آن قرار داد ؟استفاده از رنگ‌های روشن و به خصوص سفید از مهم‌ترین نمایه‌های سبک اصلی مینی‌مالیستی‌ها است، اما دقت کنید که هر جایی از رنگ روشن برای اتاق خواب استفاده شد، دلیلی بر الصاق برچسب مینیمال به آنجا نخواهد بود . رنگ روشن یکی از این موارد خواهد بود، اما کار تشخیص یک اتاق مینیمال زیاد هم سخت نیست.

دیوارهای ساده و بدون پترن یا الگو؛ معمولاً به منظور جلوگیری از بی نظمی و عدم ایجاد حس ساختگی، اتاق خواب مینیمال را با رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید تزیین خواهند کرد. رنگ‌های خنثی و سرد نیز نقش مثبتی در این اتاق‌ها دارا هستند. استفاده از پترن‌ها یا الگوهای محو نیز در مواردی مشاهده شده ، اما هر چه اتاق و دیوارها ساده‌تر باشد، رعایت اصول دکوراسیون مینیمال نیز بیشتر به چشم خواهد آمد. قاب عکس یا تابلوهای نقاشی میانه نسبتاً خوبی با مینیمالیست‌ها دارند، به شرط آن که دیوار را از سادگی خود خارج نکرده و به شلوغی زاویه دید نیفزاید. این موضوع درباره دیوار شاخص صدق نمی‌کند و از طرفی کمتر پیش می‌آید دیوار شاخص خانه یکی از دیوارهای اتاق خواب باشند.

نور و پرده اتاق خواب

بخش بعدی در اتاق خواب مینیمال پنجره‌ها، پرده اتاق خواب و نور است. واضح است که در میان چشمه‌های نور، نور طبیعی در روز اولویت اصلی ما در ایده پردازی و طراحی است و پس از آن برای شب هنگام نیز نورهای فلت یا مسطح که غیر مستقیم و با بلاکرها به اتاق تابیده می‌شوند مد نظر ما اند. بلاکر نوعی محافظ و فیلتر نور است که با تنظیم سطح تابشی نور لامپ‌ها باعث می‌شود یک نور ملایم و لطیف به فضای اتاق تابیده شود و روشنایی یکدست و یکنواختی را به ارمغان خواهد آورد.

لوستر اتاق خواب

لوستر برای اتاق خواب مینیمال پیشنهاد جالبی نمی باشد، به همین دلیل استفاده از نورهای نقطه‌ای مانند هالوژن‌ها و همین طور چراغ‌های تزیینی خاص گزینه ایده آل یک اتاق خواب با دکوراسیون مینیمال هستند . در مورد پنجره‌ها نیز باید بگوییم که اگر پنجره یا نورگیر اتاق شما بزرگ و عریض است، خود به خود امتیاز این مورد را به حساب اتاقتان واریز کرده‌اید و اگر چنین نیست باید با تغییر فریم و یا کمی سخت‌تر از آن یعنی تغییر در دیوار مذکور اندازه این بخش را افزایش داد. پرده‌ها را تا حد امکان سعی کنید  از نوع ساده انتخاب کنید، حتی تورهای سفید و نازکی که هنگام وزش نسیم با اهتزاز در می‌آیند نیز بسیار مناسب اند. با این ویژگی‌ها از دیوارها می‌گذریم.

 منبع : سایت لوکسانه

  • ۹۸/۰۴/۱۷
  • دلارام اخلاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی